התגייסנו למאבק בקורונה: פיתוח מערך ארצי לבדיקות קורונה וקטיעת שרשראות הדבקה בתוך 4 שבועות בלבד

כמה שאנחנו גאים: אנחנו שמחים לבשר על השלמת פרויקט רחב היקף ליישום מערך בדיקות דיגום קורונה בפריסה ארצית. המערך המתקדם שפותח בחברה מספק פתרון דיגיטלי מקצה לקצה אשר מעבר לייעול הליך הבדיקות עצמו, מסייע גם בקטיעת שרשראות ההדבקה. העברת מידע פיננסי לגופים שלישיים דוגמת חברות פינטק, צפויה להציב רף חדש של דרישות, להוביל לריבוי פניות מצד גופים אלה ולעומסים גבוהים על מערכות המחשוב של הבנק. זאת מכיוון שכל בקשת מידע ע”י גורם צד שלישי תהיה כרוכה בפנייה למיינפריים ובהקצאת יכולות עיבוד משמעותיות לצורך שאיבת המידע הרלוונטי. התוצאה: הגידול בעומסים יצריך הוספת כוח עיבוד, תחזוקה אינטנסיבית יותר והקצאת משאבים גדולה יותר.
כחלק מהפרויקט המומחים שלנו חברו למפקדת אלון, מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה בהובלת פיקוד העורף, והקימו בפרק זמן חסר תקדים של כ- 4 שבועות מערך דיגיטלי שלם הכולל: אפיון ויישום מערכות קצה, אספקת שירותי תקשורת, אבטחת מידע, ציוד מחשוב וציוד קצה. המערך כולו נדרש לעמוד בבדיקות איכות ואבטחת מידע קפדניות ומחמירות מטעם משרד הבריאות, שנועדו לוודא את יעילותו ובטיחותו של המיזם כולם.

למידע על פתרונות Aman עבור חברות וארגונים, צרו עימנו קשר כעת

“הקמת המערך הטכנולוגי העצום הזה ותפעולו בפרק זמן כמעט בלתי סביר התאפשרו הודות ליכולות האדירות של הצוותים, שעבדו על הפרויקט ללא לאות מסביב לשעון. מעטות הן החברות אשר נדרשו להעמיד פרויקט לאומי בסדר גודל שכזה ועוד יותר מעטות הן החברות אשר נדרשו לעשות זאת תחת לוחות זמנים כמעט בלתי אפשריים. תחושת השליחות שליוותה את כל המעורבים בעניין כמו גם המחויבות והמקצועיות של הצוותים הובילו לתוצאות יוצאות דופן שממלאות אותי בגאווה”, אמר זיו אברמוביץ’, סמנכ”ל חטיבת הפיתוח ב Aman.
המאמץ יוצא הדופן הזה לא חמק מעינה של התקשורת. כך כתבו עלינו באנשים ומחשבים: ״בתוך חודש אמן פיתחה מערך ארצי לבדיקות קורונה וקטיעת שרשראות הדבקה…הפרויקט הסופר זריז (שנוצר) מתוך תחושת שליחות הפרויקט כלל פיתוח של שתי תוכנות שלובות זו בזו – הראשונה, היא מערכת המאפשרת לבודק בשטח לבצע את הדיגום ולעדכן את משרד הבריאות בסטטוס בדיקה, למשל, האם נבדק הגיע, או לחילופין, האם נבדק סירב לקיים את הבדיקה. המערכת מעניקה שליטה מלאה למשרד הבריאות בכל רגע נתון, בכל הנוגע לבדיקות ולנבדקים. השנייה היא מערכת חכמה, העושה שימוש בנתוני החקירות האפידמיולוגיות ויודעת לשבץ לבדיקות קורונה אנשים שנחשפו לחולים מאומתים לבדיקות – במתחם הקרוב ביותר לאזור המגורים שלהם״, כך נכתב שם.

בהליך התכנון והקמת מערך הבדיקות הדיגיטלי Aman שילבה את כוחם של מספר חברות בקבוצה, ובניהן: אמן דיגיטל שהייתה אמונה על הפתרון האפליקטיבי ועל יישום הפרויקט, סקיורנט שהייתה אחראית על אבטחת המידע והעברתו למשרד הבריאות באמצעות כספות , אינוקום שהעניקה פתרון וירטואליזציה וחטיבת הIT של Aman בהובלתו של גיא טוב שהייתה אחראית על תכנון והגדרת ארכיטקטורה בנושאי תשתית, תקשורת , DR, ניטור, אבטחת מידע ואינטגרציה בין הממשקים הרבים, בנוסף להקמת מערך תחזוקה ושירות מנוהל מקצה לקצה בפריסה ארצית מלאה.

המערך שבנתה הקבוצה מסוגל להתמודד עם למעלה מ-50,000 בדיקות ביום בשיתוף עם מד”א, נתון חסר תקדים שיסייע למדינה במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. “העובדה שקבוצת אמן משלבת יכולות רבות כמו אבטחת מידע, דיגיטל ואינטגרציית נתונים ומומחים In-house אפשרה הקמת מערך מורכב מאד בפרק זמן קצר. “לאחרונה חטיבת הדיגיטל מעמיקה את יכולותיה בתחום הבריאות ואנו שמחים על ההזדמנות שניתנה לנו בפרויקט זה״, הוסיפה מיטל קורן, מנהלת Aman דיגיטל.
דווקא בימים לא פשוטים אלו, אנו גאים יותר מתמיד להיות החברה המובילה בארץ לפתרונות טכנולוגיים מגוונים הרלוונטיים יותר מתמיד לימים של חוסר ודאות ושינויים תמידיים.

Accessibility Toolbar