הצ’קליסט לבחירת פתרון MFT להעברת קבצים מנוהלת

כך תבחרו את המערכת המתאימה ביותר להעברת קבצים מנוהלת ותיערכו ליום שאחרי סייברארק. וגם: איך המערכת החדשה תסייע לכם לשדרג יכולות קיימות?

הכספות הווירטואליות של סייברארק הפכו מזמן לתשתית ארגונית קריטית, שמצפינה קבצים ומאפשרת מעבר בטוח שלהם בתוך הארגון ומחוצה לו. הודעת סייברארק על הפסקת התמיכה בכספות במרץ 2022 מאלצת את הארגון להיערך ליום שאחרי, ובאותה נשימה מספקת לו הזדמנות לשדרג יכולות. אחרי הכל, הפתרון של סייברארק התיישן לאורך השנים, וכיום ניתן למצוא פתרונות MFT עם יכולות משודרגות. כך תבחרו את הפתרון המתאים ביותר להעברת קבצים מאובטחת.

1. הגנה על שרת הקבצים – חדר הכספות של סייברארק העניק למנהלי המערכת גישה לשרת הקבצים, שהיו חשופים להעתקות ומחיקות. כדי לספק הגנה מרבית לקבצים אלו, חשוב לבחור פתרון MFT שאינו מאפשר גישה ישירה לקבצים המאוחסנים בתיקיות על מערכת ההפעלה, ובכך לספק להם הגנה מירבית.

2. עמידה בתקני אבטחת מידע מחמירים – ככל שהתקנים יהיו מחמירים יותר, כך הפתרון להעברת קבצים מנוהלת יהיה מאובטח יותר. לדוגמה, עמידה בתקנים בינלאומיים דוגמת FedRAMP ו- Fips, מחייבת השקעה מאסיבית ומתמשכת באבטחת מידע. מכאן שעמידה בתקנים אלו תעמיד לרשותכם פתרון סופר-מאובטח, כמו למשל התחייבות לשחרור מהיר של Patch במידה שהתגלתה פרצת אבטחה.

3. תמיכה בעבודה עם קבצים גדולים – אחד הקריטריונים החשובים בעת בחירת פתרון לניהול העברת קבצים, הוא בחירה בפתרון המאפשר העברת קבצים גדולים בנפח עשרות ג’יגה ומעלה, כל זאת בלי לייצר עומס על המערכת.

4. פתרון מוקשח ומוגדר מראש (Out Of The Box) – השימוש בכספות סייברארק הצריך ביצוע פעולות התקנה והקשחה מרובות. מעבר לזמן הרב המושקע, ביצוע פעולות אלו חשף את הארגון לטעויות אנוש ולפרצות אבטחה. לכן, בעת בחירת פתרון MFT חדש, כדאי לבחור בפתרון מוקשח ומוגדר מראש על ידי ובאחריות היצרן, שיבצע את כל הפעולות עבורכם, יאפשר התרחבות מהירה באמצעות הגדרה קלה של השרת ויספק הגנה מובנית מפני פרצות אבטחה.

5. עבודה ב- Cluster מנוהל – במקום להשקיע זמן ומאמץ בהוספה ידנית של שרת
ל- Cluster, השימוש בפתרון MFT מוקשח ומוגדר מאפשר הוספת שרתים חדשים שיפעלו עפ”י החוקים וההרשאות שכבר קיימים ב- Cluster, והכל בצורה פשוטה, מהירה ואוטומטית.

6. ביצוע שדרוגי גרסה בקליק – חשוב לבדוק: האם פתרון ה- MFT מצריך ביצוע עדכוני תוכנה בכל אחד מהשרתים בנפרד, או שהשרתים הם חלק מאותו Cluster מנוהל – ואפשר לבצע את כל העדכונים ממקום אחד ובפעולה אחת?

7. חיסכון בעלויות – האם לצורך התקנת סביבת שיתוף הקבצים יש צורך להתקין שרתי Windows ולשלם עבור הרישוי, או שניתן יהיה לעשות שימוש בשרתי לינוקס, ולחסוך בעלויות אלו?

8. סביבת פיתוח עשירה – כדאי לבחור במערכת העברת קבצים מאובטחת המתממשקת עם שאר מערכות הארגון ומאפשרת בניית תהליכים ואינטגרציות, באמצעות ממשק API עשיר ומתועד היטב.

9. תמיכה בעבודה מהטלפון הנייד – חשוב לוודא שפתרון ה- MFT מספק גם אפליקציה ייעודית לאנדרואיד ול- IPHONE, ושהיא עדכנית ומקבלת עדכונים שוטפים.

10. משלוח דוא”ל מוצפן ללא צורך בהתקנה – לצורך עבודה יעילה ונוחה, כדאי לבדוק: האם המערכת כוללת בתוכה פתרון מובנה לשליחת מייל מוצפן? האם ניתן לבצע העברת קבצים מאובטחת באמצעות ממשק וובי או באמצעות תוסף לשליחת מייל מאובטח מתוך האאוטלוק, המתעדכן על בסיס קבוע ותומך בגרסאות OUTLOOK החדשות?

מגוון צרכים, פתרון אחד

מחפשים פתרון MFT שעונה על כל הקריטריונים? Accellion היא הפלטפורמה המובילה בעולם בתקשורת תוכן מאובטחת. הפתרון של אקסליון כולל שורה של יתרונות, שמצעידים את הארגון לעבר עידן חדש, מאובטח ויעיל יותר של פתרונות MFT. השימוש באקסליון מעניק מענה לכל סעיפי הצ’קליסט שסקרנו – ואף מעבר:

אקסליון – יתרונות מרכזיים

1. הגנה על שרת הקבצים – Virtual Hardened Appliance מוקשח שלא מאפשר גישה לשרת הקבצים.

2. עמידה בתקני אבטחת מידע מחמירים – דוגמת FedRAMP ו- Fips. ההשקעה המאסיבית באבטחת המידע של אקסליון, כוללת בין היתר מחויבות לייצר תוך 72 שעות Patch לפרצת אבטחה שהתגלתה בשרת (גם אם אינה קשורה ישירות לפתרון ה- MFT).

3. תמיכה בעבודה עם קבצים גדולים במיוחד בנפח 50GB ומעלה – בצורה נוחה ומהירה.

4. פתרון מוקשח ומוגדר מראש (Out Of The Box) – התקנה והקשחה אוטומטיים באמצעות קובץ ovf: תוך דקות ספורות השרת מוכן לפעולה בסביבת הייצור.

5. עבודה ב- CLUSTER מנוהל – יכולות הרחבה, גדילה והוספת שרתים ושירותים פשוטה במיוחד בלחיצת כפתור.

6. ביצוע שדרוגי גרסה בקליק, באופן אוטומטי וממקום אחד – ללא צורך בהתחברות לכל שרתי הסביבה בנפרד.

7. חיסכון בעלויות – הפתרון של אקסליון מבוסס שרתי לינוקס, שחוסך בעלויות הרישוי.

8. ביצוע אוטומציות ופיתוחים מגוונים – באמצעות RestfulAPI עשיר במיוחד ומתועד היטב.

9. תמיכה בעבודה מהטלפון הנייד – אפליקציה ייעודית למערכות ה- IOS וה- ANDROID, אשר מתעדכנת באופן שוטף.

10. משלוח דוא”ל מאובטח בקלות – ללא צורך בהתקנה וגם באמצעות תוסף Outlook ייעודי, המקבל עדכונים שוטפים.

סיומו של עידן סייברארק הוא הזדמנות לשדרג את יכולות ה- MFT של הארגון באמצעות פתרון מקיף וחדשני – באמצעות הפתרון של אקסליון. 

Accessibility Toolbar