שירותי מיקור חוץ ו-Offshore הביאו לצמיחה בכ- 150% תוך 3 שנים

כיצד פתרון ה- OffShore של קבוצת אמן תרם לצמיחה המואצת של חברת KMS lighthouse והוביל להכפלת מצבת כוח האדם, בלי לחרוג מהתקציב?

חברת KMS lighthouse מאפשרת לארגונים בכלל ולמרכזי שירות ו- Call Centers בפרט לקצר באופן משמעותי את זמן ההגעה למידע, לצורך שיפור מדדי השירות, התמיכה והמכירות בכלל הערוצים. מערכות ניהול הידע של החברה מוטמעות ביותר משליש מהארגונים הציבוריים והפרטיים בארץ ובעולם, ונתח השוק של החברה בארץ עומד על יותר מ- 80%.

 

בשנים האחרונות חווה החברה גידול משמעותי בביקושים לנוכח הצמיחה החדה של תחום ניהול הידע, המעבר לדיגיטל והדגש ששמים הארגונים על שיפור חוויית לקוח ולנוכח הפיתוחים הטכנולוגיים של KMS lighthouse אשר מקצרים עוד יותר את זמן ההגעה למידע המדוייק והאיכותי ביותר.

האתגר: לעמוד בביקושים הגדלים

“KMS lighthouse חוותה בשנים האחרונות כאבי גדילה: הביקושים לפתרונות ניהול הידע שלנו נסקו וחיפשנו דרכים להגדיל את מצבת כוח האדם, במציאות שבה ישנו קושי לגייס בארץ אנשי טכנולוגיה”, אומר שגיא אליהו, מנכ”ל KMS lighthouse. “בנוסף, הבנו שגם אם נצליח לעמוד ביעדי הגיוס, עלות הפיתוח עשויה להיות כפולה בהשוואה להעסקת צוותים רב-לאומיים במודל Offshore”. על רקע זה, וכדי לא לפספס את גל הביקושים הגואה בתחום ניהול הידע, החלטנו להסתייע בשירותי אופשור.

מה היו השיקולים שהובילו להחלטה לבחור בשירות Offshore?

הרצון להגדיל את נפח הפעילות וההחלטה האם לפתח את פעילות האופשור, לוותה בחשיבה מעמיקה שלוקחת בחשבון את מכלול השיקולים: מהי ההכשרה ורמת המיומנות של אנשי המקצוע? כיצד אפשר לנהל מרחוק צוותי עבודה בצורה אפקטיבית ולעמוד בלוחות הזמנים? עד כמה מהיר זמן התגובה ומהו מוסר העבודה של העובדים? מהו אורך החיים הממוצע בתפקיד ביחס לעובדים בתפקידים מקבילים בארץ?


“לאחר שיקבלנו מענה משביע רצון לכלל השאלות מאנשי Aman Offshore, הבנו שבאותו התקציב אפשר להעסיק מספר כפול של עובדים מעבר לים, תוך שמירה על רמת מקצועיות גבוהה”, אומר שגיא.

שגיא אליהו
שגיא אליהו, מנכ"ל KMS lighthouse

איך פועל הפתרון של Offshore בשטח?

במסגרת הפרויקט הוחלט להתמקד בגיוס כוח אדם ברוסיה, בשל המוניטין, ההכשרה והמיומנות של אנשי הטכנולוגיה שפועלים בה. “לאורך הזמן גילינו שכוח האדם ברוסיה, ממש כמו בישראל, ניחן במוסר עבודה גבוה במיוחד: הם חרוצים, מסורים וזמינים. היתרון של אנשי הטכנולוגיה ברוסיה הוא בחיפוש אחר יציבות תעסוקתית, חיפוש שמוביל לשיעור תחלופה נמוך בהרבה ביחס למקביליהם הישראלים”.


על מנת לספק מענה לביקושים הגדלים של KMS lighthouse, גייסנו עבורם 25 אנשי פיתוח במיקור חוץ, אנשי QA Automation ואנשי DevOps. היכולת לזהות את הצורך הטכנולוגי של 
KMS lighthouse ולאתר את אנשי המקצוע המתאימים למשימה, היא חלק בלתי נפרד מה- DNA של קבוצת Aman, הנחשבת לאחת מקבוצות ה- IT הוותיקות והמובילות בישראל. לצד גיוס האנשים המתאימים למשימה, אנשי Aman Offshore משתמשים במומחיות הטכנולוגית של קבוצת Aman כדי לספק ליווי ייעודי לפי הצורך. איך נראה המודל של KMS lighthouse כיום? מלאכת התכנון מבוצעת בארץ ולצד מרכז הפיתוח בישראל, גדל מרכז הפיתוח בחו”ל ומסייע ל- KMS lighthouse לעמוד בביקושים ולשמור על יתרון מול המתחרים.

השורה התחתונה: צמיחה של כ- 150% תוך 3 שנים

“כאשר שואלים אותי איך אפשר לנהל עובדים מרחוק, אני אומר שזה בהחלט אפשרי באמצעות אימוץ תכניות עבודה מסודרות, הקצאת משימות נכונה ויכולת לעבוד עם מתודולוגיות סדורות של פיתוח. הערך המוסף של התנהלות מסודרת מסוג זה הוא גידול בתפוקות, עם ובלי קשר להעסקת צוותים רב לאומיים. הניסון הרב של קבוצת Aman תרם באימוץ צורת העבודה הנכונה, עם כל היתרונות הנלווים”, אומר שגיא.


“האם פתרון האופשור שווה את ההשקעה? המספרים שלנו מדברים בעד עצמם: בעזרת הצוותים הרב-לאומיים הצלחנו לתת מענה לביקושים הגדלים, לצמוח בכ- 150% תוך 3 שנים ולהגדיל באופן ניכר את כמות הפיתוחים הטכנולוגיים”.

Accessibility Toolbar