כספות וירטואליות: כיצד לבחור מערכת חדשה לקראת סיום עידן כספות סייברארק?

מהם הקריטריונים לבחירת כספת וירטואלית מאובטחת שתהפוך את המעבר מפתרון הכספות של סייברארק לכמה שיותר חלק, ולא פחות חשוב: תוסיף יכולות חדשות לארגז הכלים הארגוני?
לאחרונה הודיעה חברת סייברארק על END OF LIFE לפתרון הכספות הוירטואליות שיסתיים במרץ 2022. מדובר ברעידת אדמה של ממש בשוק הישראלי, שבו נחשב פתרון הכספות של סייברארק לסטנדרט בקרב רוב החברות והארגונים אשר מעבירים קבצים בצורה מוצפנת, בטוחה ואוטומטית. לצד האתגרים הכרוכים בהטמעת פתרון חדש, השינוי הצפוי טומן בחובו הזדמנות לבחור מערכת בעלת יכולות משופרות, שתסייע לארגון לשפר את היכולות בכל הקשור להעברת תכנים מאובטחת ואף מעבר לכך.

איך בוחרים פתרון חלופי לכספת של סייברארק?

פתרון הכספות הוירטואליות של סייברארק התמקד בהצפנה והעברה מאובטחת של קבצים כולל אוטומציה (MFT). העולם החדש של הכספות הווירטואליות מרחיב את היריעה, ולצד העברת קבצים מאובטחת מציע מערכת שלמה של פתרונות משודרגים. מענה על השאלות הבאות, יאפשר לכם לבחור את פתרון ה- Digital Vault המתאים ביותר לארגון.

מהי רמת האבטחה?

בחלק מהכספות הוירטואליות (בהן הכספת של סייברארק) הקבצים לא עוברים מכספת לכספת (אין Vault to vault אמיתי), אלא עוברים דרך שרת מתווך המותקן ב- FILE SYSTEM כגון DCA, ולכן חשופים יותר לפרצות אבטחה. לצד רמת האבטחה, מעבר המידע דרך שרת צד שלישי נחשב למסורבל יותר, מצריך אינטגרציות מורכבות יותר ומקשה על הארגון לדעת היכן נמצאים הקבצים בכל רגע נתון. מסיבות אלה כדאי לבחור בפתרון Vault to vault. אקסליון (Accellion), הפלטפורמה המובילה בעולם בתקשורת תוכן מאובטחת, מספקת פתרון Vault to vault אמיתי וכוללת גם מנוע חכם לזיהוי אנומליות, בעת התרחשות חריגות שיכולות להעיד על אירוע אבטחת מידע. זאת בשונה מכספות וירטואליות קיימות שלא יודעות לזהות אירועים אלו.

עד כמה הפתרון מקיף?

פתרון הכספות של סייברארק מתמקד בשירותי MFT, ועושה זאת בהצלחה. אך מה בנוגע לפתרונות השונים שאמורים להתממשק עם המערכת? אם עד היום היה צורך לבנות תהליכים ואינטגרציות מורכבות שיתממשקו עם ה- Digital Vault, כיום המגמה היא לעבור לפלטפורמה אחת המספקת סל רחב של פתרונות – לרבות כספת וירטואלית מאובטחת. לשם המחשה, Accellion מציעה פלטפורמה הכוללת מערכת שלמה של פתרונות, ומייתרת את הצורך ביצירת אינטגרציות מורכבות. בין יכולות הפלטפורמה: התממשקות פשוטה ויעילה למערכות פנימיות – דוגמת Sharepoint, Sap ומערכת ה- CRM, ללא שימוש ב- agents ושרתי צד שלישי. פתרון File Sharing לשיתוף קל ונוח של קבצים בתצורת WEB. נגישות לקבצים גם מהמובייל – באמצעות אפליקציה ייעודית המאפשרת לאתר, להעלות ולשתף מידע בקלות. Data Governance – מעקב אחר מיקום הקובץ בלחיצת כפתור, מאפשר לראות היכן הוא עבר בכל נקודת זמן ומדוע למשל הוא לא הגיע ליעד, ומסך DashBoard למנהל אבטחת המידע בארגון CISO. העברת קבצים גדולים – בנפח של עד 16 טרה. ביצוע בדיקות Penetration Tests על בסיס רבעוני עבור הקשחה מרבית לפתרון.
חדר כספות וירטואליות
צילום: שאטר סטוק.

חדר כספות וירטואליות: בחירת הארכיטקטורה

בעת בחירת כספת וירטואלית מאובטחת, מומלץ לבחור בפתרון העובד בתצורת Active / Active בשונה מתוצרת Active / Standby. הפתרון של אקסליון (Accellion) פועל בתצורת Active / Active המאפשרת מעבר של קבצים בין הכספות השונות בצורה יעילה ומהירה יותר, לצורך חווית שימוש טובה וחלקה.

איך לאפשר מעבר חלק למערכת החדשה?

שיקול לא פחות חשוב מבחירת המערכת החדשה, הוא בחירה באינטגרטור שיסייע לכם לבצע את המעבר מהכספות של סייברארק לפתרון החדש בצורה כמה שיותר חלקה. כאן נכנסת לתמונה Securenet מקבוצת Aman: Securenet אחראית על יותר מ- 50% מכלל ההטמעות והתחזוקה של כספות סייברארק בישראל. מצד אחד, ההכרות העמוקה עם מאפייני המערכת והיישומים השונים, מאפשרת לנו להוביל את המיגרציה למערכת החדשה בצורה חלקה ואפקטיבית. מצד שני, שיתוף הפעולה עם אקסליון (Accellion) מאפשר לנו לשדרג את יכולות הארגון בתחום תקשורת התוכן המאובטחת.

Accessibility Toolbar