הדרך למציאת משרה מתגמלת בעולם התוכנה חיפוש עצמאי או חברות מיקור חוץ?

הדרך למציאת משרה מתגמלת בעולם התוכנה חיפוש עצמאי או חברות מיקור חוץ?

בעולם התוכנה הדינמי, לאופן חיפוש העבודה יש חשיבות מכרעת במציאת משרה שתקדם אתכם ותענה על מכלול הצרכים שלכם. מהן הדרכים למציאת עבודה מתגמלת ויציבה בתחום התוכנה בשנת 2020 – ומהי הדרך הנכונה ביותר עבורכם?

בעולם שבו הטכנולוגיה תופסת מקום יותר ויותר מרכזי, גובר הביקוש לכוח אדם מיומן בעולמות התוכנה. אך העובדה שקיימות מגוון משרות בעולם התוכנה, לא אומרת שכולן מתאימות לכם ולצרכים שלכם: כשלים בתהליך חיפוש העבודה עלולים להוביל לחוסר התאמה, לחוסר יציבות תעסוקתית ולקיפאון מקצועי, שיעכב את ההתפתחות והצמיחה שלכם. כדי להימנע מכל אלו, ריכזנו עבורכם את 3 הדרכים המרכזיות למציאת עבודה – ואת דרך המלך למציאת משרת החלומות שלכם.

אז איך מוצאים עבודה (מתגמלת ויציבה) בעולם התוכנה?

הדרך הראשונה: חיפוש עצמאי

את הדרך הראשונה כולנו מכירים: שליחת קורות חיים, בעקבות חשיפה למודעת דרושים. להעסקה ישירה בארגון יש יתרונות שכולם מכירים, אך גם חסרונות שחשוב לתת עליהם את הדעת. ראשית, חשיפה למגוון נמוך יותר של משרות: ארגונים רבים מגייסים עובדים באמצעות חברות מיקור חוץ. המשמעות היא שיש יותר ויותר משרות בתחום התוכנה שלא ניתן להגיע אליהן באמצעות פנייה ישירה לארגון. שנית, העסקה ישירה עלולה להוביל לחוסר יציבות תעסוקתית: בוצע שינוי ארגוני? התווספו או נגרעו תקנים? הכיסא עלול להתנדנד. ולא פחות חשוב, העסקה ישירה עלולה להוביל לקיפאון מקצועי. בתחום שמשתנה ללא הרף, השקעה מתמדת בהכשרות והשתלמויות הכרחית לפיתוח כישורי העובד ולהתמודדות עם השינויים התכופים. לא כל חברה נכונה להשקיע בפיתוח מתמיד של העובד, והתוצאה עלולה להיות קיפאון מקצועי שיפגע בסיכויי הקידום, בתנאי השכר וביכולת להתפתח בתחום בהמשך.

הדרך השנייה: פנייה לחברות השמה

חיפוש עבודה בדרך זו יכול מצד אחד לחשוף אתכם למגוון רחב יותר של משרות רלוונטיות, ומצד שני לסנן משרות שפחות מתאימות. בנוסף, הסיכוי להתקבל למשרה הנחשקת עולה, מתוקף העובדה שחברות השמה מאוישות ביועצים מקצועיים, שמסייעים למועמד לעבור את המשוכות השונות בדרך לקבלת המשרה.

בשל יתרונות אלו, היעזרות בחברה חיצונית מסייעת למציאת המשרה בדרך המהירה אך לאו דווקא הטובה ביותר. למרות מה שנכתב לעיל ביחס לחיפוש משרה באופן עצמאי, החיסרון המרכזי בפנייה לחברות השמה היא שיטת ה”זבנג וגמרנו”: לאחר ביצוע ההשמה אתם ברשות עצמכם, על שלל הסיכונים שכבר הזכרנו.

מה שמוביל לדרך השלישית למציאת עבודה.

הדרך השלישית: פנייה לחברות מיקור חוץ

הכוונה לחברות המעניקות שירותי מיקור חוץ/אאוטסורסינג לגופים וחברות בתחומי ההייטק השונים, בדגש על מיקור חוץ טכנולוגי, מיקור חוץ תוכנה ומיקור חוץ IT. אנשי התוכנה העובדים בחברות מיקור חוץ מקבלים ממנה שכר ומוצבים במשרדי החברה עבורה השירות מיועד. אפשרות נוספת היא לעבוד במיקור חוץ עבור חברה השוכנת מעבר לים (Offshore).

העובדים של חברות מיקור חוץ נהנים מכל העולמות: מצד אחד מחשיפה למגוון רחב של משרות המסייעת להם להתקבל למשרה המתאימה – ומצד שני מהשקעה בלתי פוסקת בשדרוג היכולות המקצועיות, שנחשבת לקריטית במקצועות התוכנה. זאת מכיוון שחברות המספקות שירותי מיקור חוץ ומעסיקות את איש התוכנה יעשו הכל על מנת לשמר אותו , הוא למעשה המוצר שלהן!, הן מבינות שהשקעה מתמשכת תוביל להצלחתו בתפקיד הנוכחי ובתפקידים הבאים. “זו אחת הסיבות להשקעה שלנו בפיתוח העובדים באמצעות הכשרות והשתלמויות בלתי פוסקות, כולל השתלמויות תקופתיות בחו”ל, זו גם הסיבה שאנחנו מצליחים להשיג לעובדינו שכר גבוה יותר ממה שהיו משיגים בעצמם- אנחנו וועד העובדים שלהם ! ” אומר אלון בן נון, מנהל יחידת טלקום והייטק במיקור חוץ של קבוצת Aman, המספקת שירותי מיקור חוץ גלובאליים לחברות מובילות בארץ ובחו”ל.

אלון בן נון
אלון בן נון

למה לחפש עבודה בעזרת קבוצת Aman?

מועמד שנעזר בנו כדי למצוא עבודה בתחום התוכנה, נהנה מכל היתרונות של חברת מיקור חוץ, עם הכוח של אחת מקבוצות ה- IT הוותיקות בישראל. חשוב להבין: אנחנו לא חברת השמה, אלא אחת מקבוצות ה- IT המובילות בישראל. ברשותנו יחידות מוצרים וDelivery-, אנחנו מפתחים ומוכרים מוצרים. העשייה בשטח מאפשרת לנו לאתר את המשרה המתאימה ביותר עבור כל איש תוכנה, לעטוף אותו בהכשרות המתאימות וליצור עבורו אופק מקצועי.

מהם היתרונות של קבוצת Aman למחפשי העבודה?

ברמה המקצועית, המעטפת המקצועית של קבוצת Aman מעניקה לעובדים את כל הכלים להתפתח ולהוביל: מהשתתפות בפורומים מקצועיים, קשר שוטף עם המנהל המקצועי – ועד שליחה להשתלמויות בארץ ובחו”ל. בנוסף, במסגרת Aman University יכולים העובדים לרכוש מיומנויות שאינן קשורות לתחום העיסוק שלהן, באמצעות קורסים והשתלמויות בנושאים דוגמת צילום, גרפיקה, צילום ואיפור.
ברמת הפרט הקמנו מטה משאבי אנוש גדול ורחב, שנועד לתת מענה מקיף לכלל צרכי העובד. בין היתר, מערך זה כולל מנהלות פרט הנמצאות בקשר שוטף עם העובדים, זמינות לכל שאלה ואף מבקרות באתר הלקוח. לא רק מנהלת הפרט קשובה לצרכי העובד: לצד הקשר השוטף עם מנהל הפעילות, פגישה עם המנכ”ל או הסמנכ”ל נמצאת במרחק של שיחת טלפון אחת.
מעבר לכך, העובדים מקבלים הטבות שקיימות בחברות הגדולות במשק, דוגמת ביטוחי קולקטיב, הטבות והנחות, אירועי חברה לעובדים וילדיהם, מתנות מושקעות בחגים ובאירועים ועוד.

כל אלו מובילים לעובדים מרוצים שמתפתחים ללא הרף בעולמות התוכנה, ולא פחות חשוב: לשיעור גבוה של עובדים וותיקים, שמרגישים שייכות ונהנים מיציבות תעסוקתית.

Accessibility Toolbar