מחפשים עבודה רק בחברת מוצר? אלו הסיבות שבגללן שווה לבחון עוד אופציות

גם אתם קראתם בזמן האחרון על עוד חברת סטארטאפ שפיטרה עובדים? גם אתם שמעתם על יוניקורן נוסף שעד לפני מספר חודשים נחשב מבטיח במיוחד, אך לאחרונה נסגר? שוק ההיי-טק נמצא עכשיו בסיטואציה קצת משונה- מצד אחד גלי קיצוצים ופיטורים ומצד שני יש עדיין ביקוש גבוה לעובדים ומספר רב של משרות פתוחות.

אז איך עושים בחירה שקולה של מקום העבודה הבא בשוק כזה מבלבל? התשובה היא שמתמקדים במה שחשוב באמת: יחסי עובד מעסיק, מקום עבודה יציב, כזה שיש בו אתגר מקצועי, ושיש בו גם תנאים טובים וגם אפשרות ללמוד ולהתפתח מקצועית.

אבל, וזו טעות שכיחה בעת חיפוש עבודה, רבים ממחפשי העבודה מניחים שכל הקריטריונים האלה רלבנטיים רק לחברות מוצר וכך מפספסים תפקידים טובים במקומות עבודה מצויינים רק בגלל שמודל העסקה בהם הוא במיקור חוץ.

יש הנוטים לחשוב שעבודה דרך מיקור חוץ שונה מהעסקה של עובד חברה כמו בחברת מוצר אז החלטנו להרים את הכפפה ולעשות לכם היכרות אישית- מה זה באמת לעבוד בבית תוכנה ולמה זה דווקא ממש, אבל ממש, כדאי לכם?

7 סיבות שבגללן כדאי לעבוד בבית תוכנה

שיטת העסקה במודל של מיקור חוץ נפוצה מאוד בשוק העבודה בישראל ובעולם ומאפשרת לארגונים שתחום העיסוק שלהם איננו רק הייטק, לבצע פרוייקטים ומשימות טכנולוגיות. כמו כן, יש מגוון סיבות לכך שלעיתים חברות הייטק יעדיפו לאייש משרות מסוימות במודל אאוטסורסינג מאשר ישירות, אלה יכולות להיות חברות גלובליות או חברות קטנות ואפילו סטארטאפים כך שמגוון האפשרויות גדול מאוד. 

אלו שמעדיפים שלא לעבוד במיקור חוץ יסבירו שהם מעדיפים “להרגיש חלק מהארגון”. עם רגשות אנחנו לא מתווכחים, אבל זו זוית ראייה אחת. למעשה בעבודה במיקור חוץ יש הרבה מאוד יתרונות…

דאגה לאינטרסים

בבית תוכנה ישנה מעטפת עבה ומרופדת של תפקידים שמטרתם לענות על כל צרכי העובד, החל ממנהל/ת HR, דרך מנהל/ת תחום או מגזר וכלה במומחים מקצועיים, מנהלים ועובדים מחטיבות אחרות. כך בעצם, לכל עובד/ת יש בבית התוכנה מספר “פונקציות” שנותנות מענה ותמיכה בסיטואציות שונות בעבודה, החל מהכנה לראיונות עבודה ואפילו כשצצים קונפליקטים תוך כדי עבודה וצריך לגשר על פערים בין מנהלים ועובדים.

התפתחות אישית ומקצועית

עיקר עיסוקו של בית התוכנה הוא, טוב… תוכנה וטכנולוגיה. זו הסיבה שכשעובדים בבית תוכנה גם נהנים יותר מהכשרות טכנולוגיות, ולא רק. ההכשרות יכולות להיות קורסים מקצועיים במסגרת אמן יוניברסיטי המאפשרת לעובדי/ות קבוצת אמן התפתחות מקצועית באמצעות חווית למידה איכותית וחדשנית עם קורסים בניהול מוצר, עיצוב גרפי, sql, Power BI, React וכדומה והתפתחות אישית בקורסים כדוגמת בישול, אומנות וכו’. וההכשרות המקצועיות יכולות לבוא לידי ביטוי בהסמכות מקצועיות חיצוניות.

יציבות

רבים חוששים שבמיקור חוץ מדובר רק בפרויקטים זמניים, אבל זה לגמרי לא נכון! ברוב המקרים מדובר במשרות לטווח ארוך כשהעבודה קבועה ואצל אותו הלקוח. כל עוד העובד מעוניין בכך וכל עוד הארגון בו הוא עובד מרוצה ממנו- ההעסקה יכולה להימשך. מעבר לזה, הנה לכם סיבה נוספת- בשוק לא יציב כמו של היום, כשבכל יום חברות הייטק/סטארטאפים נוספים מפטרים עוד ועוד עובדים, מי שמחפש יציבות, כנראה יעדיף לעבוד בארגון גדול.

רצף תעסוקתי

בתי תוכנה עובדים בכל זמן נתון מול מגוון גדול של חברות, מה שמאפשר לנייד עובדים בין לקוחות שונים ומגוונים מצד אחד, תוך שמירה על יציבות תעסוקתית מהצד השני, משום שלמרות המעברים מדובר בעבודה תחת מעסיק אחד.

חשיפה למשרות בלעדיות

מי שמכיר את שוק העבודה הישראלי בוודאי גם יודע שמשרות רבות פתוחות בבלעדיות רק לחברות מיקור חוץ ופשוט אי אפשר להשתלב בהן באופן אחר. המשמעות של זה היא שמועמד שמסרב לעבוד במיקור חוץ חוסם את עצמו הלכה למעשה בארגונים הגדולים ומוכרים, כמו למשל: בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי, חברות ביטחוניות, משרדי ממשלה וגם לא מעט ענקיות היי-טק.

ליהנות מכל העולמות

בגלל צורת העסקה, עובדי מיקור חוץ ימצאו את עצמם רוקדים על שתי החתונות. הרמות כוסית, פעילות רווחה, הכשרות מקצועיות- לפעמים הם יגיעו משני הכיוונים- גם מהארגון בו עובדים וגם מבית התוכנה המעסיק.

הפוך על הפוך: תנאי עבודה טובים יותר

מכיוון שבארגונים גדולים רבים קיימים וועדי עובדים וכל מיני הסכמים מגבילים, בלא מעט מקרים דווקא העובדים שעובדים במתכונת של מיקור חוץ יקבלו שכר גבוה יותר מאשר השכר שמקבלים העובדים הישירים בארגון.

סיוע בחיפוש תפקיד חדש

כשעובד מרגיש שמיצה ומחליט לחפש את האתגר הבא, הוא יכול לפנות לבית התוכנה ולבקש שיאתרו עבורו תפקיד חדש. חשוב לציין שלבית התוכנה יש אינטרס לשמר את העובד כעובד שלו ולכן בהחלט ינסו לעזור לו למצוא תפקיד חדש ובדיסקרטיות!

דווקא עכשיו, דווקא אמן

אז עכשיו אתם כבר מבינים למה לעבוד בבית תוכנה ובמיקור חוץ זה בכלל לא מה שחשבתם, כך שנותר רק לספר למה כדאי לכם לעבוד דווקא באמן?

הסיבה הראשונה היא שקבוצת אמן אחת מ 5 בתי התוכנה המובילים בישראל, מונה למעלה מ 2500 מומחים טכנולוגיים ופעילה לא רק בישראל, אלא גם בשוק הבינלאומי – באירופה וארה”ב ובנוסף לפעילות מיקור החוץ, היא מציעה עולם מלא של פתרונות עסקיים מבוססי טכנולוגיה בעולמות של דאטה, דיגיטל, תשתיות, אבטחת מידע ניהול ידע ועוד, מובילה פרויקטי ענק בתחומי במגוון תחומים, עובדת עם החברות הגדולות והמובילות בשוק וכן היא גם מפתחת מערכות מידע  in-house במגוון תחומים כמו ERP  ו-BI.

אבל, הסיבה השניה היא שבאמן אנחנו עושים הכל בכדי שהעובד ירגיש שהוא חלק בלתי נפרד מהקבוצה גם כשהוא יושב בתוך החברה וגם כשיושב אצל לקוח, וזו לדעתנו הסיבה הכי חשובה!

היכנסו כעת לאיזור המשרות באמן למצוא את העבודה הבאה שלכם!

Accessibility Toolbar