אלו הדברים שהופכים עובדים למאושרים

האם אתם מאושרים? מתי בפעם האחרונה יצא לכם לשבת ולהרהר ביומיום שלכם ולבדוק מה עושה אתכם מאושרים ומה לא? בדיוק בשביל זה יש את יום האושר הבינלאומי.

 

יום האושר הבינלאומי , שחל אתמול הוא יוזמה של האו״ם שנועד להגביר את האושר ושמחה בעולם. ביום הזה, האו״ם מזמין את כל המדינות, הארגונים והאנשים לעורר מודעות לחשיבות של אושר בחיים שלנו. כאן בקבוצת אמן החלטנו למקד את היום הזה בעבודה, ויצאנו לבדוק במה גורם לאנשים להיות מאושרים בעבודה.

באופן מפתיע (או שלא), מחקרים בקרב עובדים חוזרים שוב ושוב על תוצאות דומות – שכר והטבות חומריות הם לא מה שגורם לאנשים תחושה של אושר בעבודה. ברור שיש רמות שכר הכרחיות כדי שאנשים בכלל יעבדו במקום מסויים, אבל האושר בעבודה בכלל מגיע מכיוונים אחרים – 

1: תחושת משמעות

 

אחד הגורמים החשובים ביותר שיקבעו אם עובדים מאושרים או לא, היא היכולת להרגיש משמעות בעבודה. עובדים (ואנשים בכלל) רוצים להרגיש ולדעת שמה שהם עושים משנה משהו בעולם או במקום העבודה שלהם. הם רוצים להתחבר למטרה גדולה יותר ולדעת שהם תרמו לה ושבלי העבודה שלהם התוצאה לא הייתה אותו הדבר, והם רוצים להיות גאים במה שהם עזרו לבנות.

אצלנו בקבוצת אמן העובדים חווים תחושת משמעות אדירה. הם עובדים על פרויקטים מרתקים, טכנולוגיות פורצות דרך שמשפיעות על מדינה שלמה. מאחורי הרבה אפליקציות מובילות והרבה פיתוחים טכנולוגים מרשימים עומדים עובדים שלנו. 

2: אוטונומיה

עובדים שמרגישים שיש להם את האוטונומיה לבצע את העבודה בדרך שלהם ושסומכים עליהם, ירגישו רמות גבוהות יותר של אושר בעבודה. מה הפלא? אוטונומיה מאפשרת לאנשים לבטא את עצמם, להתפתח ולהיות מעורבים במה שהם עושים. מי שרק ממלאים הוראות, ירגישו שהתרומה הייחודית שלהם היא חסרת משמעות, ושתמיד אפשר להחליף אותם.

השילוב בין מנהלות ומנהלים מהטובים שיש היום בהייטק לבין כלים מקצועיים שאנחנו מעניקים לעובדים שלנו, מאפשר לנו לתת להם את המרחב לבצע את המשימות בדרך שלהם. אנחנו מעודדים אותם ליזום, לחשוב מחוץ לקופסה ותמיד שמחים לקדם רעיונות מבריקים.

3: תחושת הערכה

עובדים שמרגישים שמעריכים אותם חשים סיפוק יותר גדול בעבודה, והם יהיו בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, מעורבים יותר ומאושרים יותר. נקודה זו מתקשרת לנקודה הראשונה: אנשים רוצים לדעת שרואים אותם ושלמה שהם עושים יש משמעות עבור מישהו.

אנחנו עובדים מסביב לשעון. מבלים את רוב שעות הערות שלנו בעבודה (ובזמן בידודים: בג’אגלינג בין בית לעבודה). מה עם להגיד מילה טובה?! לא צריך לחכות לפעילות מצטיינים או לסיכום שנה. פרגון והערכה צריכים להתבצע בצורה טבעית ושוטפת. זה משהו שאנחנו מעודדים את המנהלים שלנו לעשות וחושבים שזה מפתח ליצירת מוטיבציה ותחושת משמעות בקרב עובדים.

4: חברים לעבודה

לעובדים חשוב להנות עם האנשים שהם עובדים איתם. כשהאנשים בעבודה הם אנשים שהם יכולים לדבר איתם, לצחוק איתם, לבלות איתם ואפילו להיות חברים שלהם, הם יהיו מאושרים יותר מאשר אם יצטרכו לעבוד עם אנשים שהם לא נהנים איתם. ההנאה הזו גם מעודדת יותר שיתופי פעולה בין עובדים הארגון.

כדי לייצר את הכיף הזה אנחנו יוזמים פעילויות שיאפשרו הכרות וגיבוש בין עובדים. בנוסף, אנחנו נותנים קדימות למועמדים שמגיעים אלינו דרך “עובד מביא חבר” וכך מאפשרים לעובדים לעבוד עם החברים.

5: פרט ורווחה

כמו שכבר אמרנו, שכר הוא לא אחד הגורמים המרכזיים שיקבעו את רמת האושר בעבודה. אבל, רווחה ודאגה לצרכים המקצועיים והאישיים של העובדים – כן. עובדים רוצים לדעת שמתייחסים אליהם כאן בני-אדם שלמים, ושיש התייחסות לכלל הצרכים שלהם. אנשים מאושרים ומסופקים הם עובדים מאושרים.

חשוב לנו שהעובדים שלנו יגיעו לעבודה בכל בוקר עם חיוך. זה אולי נשמע קלישאה, אך אצלנו יש צוות מנהלות פרט ורווחה שנמצאות בקשר צמוד ושוטף עם השטח. הן שם לא רק עבור הרמות כוסית, אירועים ופעילויות, אלא נמצאות שם עבור העובדים בכל הרגעים המשמעותיים.

6: גמישות

גמישות זו גישה. סביבות עבודה גמישות גורמות לעובדים להיות מאושרים. בסביבות כאלה משדרים לעובדים תחושה שסומכים עליהם ושיודעים שהם בני אדם בוגרים ואחראיים שיבצעו את העבודה על הצד הטוב ביותר, גם אם לא עושים להם מיקרו מנג׳מנט. הרציונאל – סביבת עבודה גמישה מאפשרת לעובדים לתת תפוקה בזמן ובמקום שבהם הם יכולים לעשות את המיטב, תוך כדי שגם נותנים להם מקום לצרכים נוספים שיש להם. לדוגמה, במקום לבדוק בכל שעה ביום במה העובדים מתעסקים והאם הם במשרד, נותנים להם לנהל את הלו״ז של עצמם ולבחור מאיפה לעבוד.

7: תרבות עבודה בריאה וחיובית

סביבות עבודה רעילות הן כאלה שגורמות לעובדים להרגיש קטנים, חסרי יכולת, מפוחדים ובלחץ. סביבות עבודה בריאות מעצימות את העובדים ונותנות להם לצמוח ולפרוח. בסביבות עם תרבות בריאה יש התפתחות מקצועית, אתגרים, גירויים, הנאה, פתיחות ושקיפות והרבה אמון. זוהי סביבה שבה אנשים מרגישים מאושרים, ויישארו בה.

אנחנו משקיעים משאבים רבים ביצירת סביבת עבודה בריאה וחיובית, ליצור אווירה של פרגון, שיתוף ידע, קולגיאליות ועזרה הדדית. מעודדים עובדים ללמוד, להתפתח ולהתמקצע.

אושר בעבודה : למה זה בכלל חשוב ?

למה בכלל חשוב להיות מאושרים? אושר הוא מדד לאיכות חיים, ולכולנו שמורה הזכות הזאת. אבל אם זה לא טיעון מספיק עבור חלק מהמעסיקים, אז כדאי לדעת שגם להם כדאי שנהיה מאושרים. עובדים מאושרים הם פרודוקטיביים יותר, יצירתיים יותר ונוטים להישאר יותר זמן במקום העבודה שלהם. סך הכל זה הגיוני – אנשים נשארים במקום שטוב להם ומוכנים לתת יותר מעצמם לטובת מקום העבודה, כי הם מרגישים חלק ממנו.

האם העובדים של היום מאושרים? סקר בינלאומי שנעשה לפני מספר שנים בקרב 2,500 עובדים הראה שכשליש מהם חווים יום טוב בעבודה כמעט כל יום, שליש נוסף דיווחו על יום עבודה מוצלח לפחות פעם אחת בשבוע וכ- 22% ציינו שהם חווים רק 2-3 ימים ומטה של ימי עבודה מוצלחים בחודש. ומה המצב שלכם?

אנחנו מאחלים לכם שתעבדו במקום משמעותי שעושה אתכם מאושרים.

בקבוצת אמן יש מעל ל 200 משרות פנויות. 

לצפייה במשרות שאסור לפספס>>

Accessibility Toolbar