חשבון פשוט: איך הופכים את החשבונית הדיגיטלית מכאב ראש – למנוע צמיחה ארגוני?

חשבון פשוט: איך הופכים את החשבונית הדיגיטלית מכאב ראש – למנוע צמיחה ארגוני?

Smartit מאפשרת לכם להפיק חשבונית אינטראקטיבית ומעוצבת, אשר תחסוך זמן יקר ותפחית עומסים במוקדי שירות.

הפקת חשבונית ללקוח מלווה בלא מעט כאבי ראש עבור הארגון: גם אחרי שהלקוח מסכים לעבור לחשבונית דיגיטלית, צריך לעמוד בדרישות הרגולציה, להפיק חשבונית המכילה את כל הפרמטרים הרלוונטיים, להרכיב את החשבונית ועוד. אך כאן לא מסתיים הטיפול: לרוב אחרי שהלקוחות מקבלים את החשבונית, נרשמים במוקדי השירות עומסים גבוהים.

אז איך אפשר להפוך את החשבונית מכאב ראש לנכס ארגוני, שחוסך משאבים ומגדיל מכירות?

במקום לשלוח מסמך PDF מסורבל ו”אפור” שיקשה על קריאת נתוני החשבונית, בעזרת טכנולוגיות קיימות ניתן ליצור חשבונית מעוצבת ואינטראקטיבית בפורמט HTML: אל הלקוח יישלח קישור במייל שיפנה אותו לתפריט מתקדם, בו תוצג החשבונית. זאת כמובן בלי לגרוע ביכולת להפיק חשבונית בפורמט PDF, בהתאם לדרישות הרגולציה.

איך אפשר להשתמש בחשבונית האינטראקטיבית, כדי לחסוך משאבים יקרים ולהגדיל את המכירות ואת שביעות הרצון?

הגדלת שביעות הרצון

בנקודה הרגישה הנוגעת לכיס הלקוח, בה הוא מנסה להבין על מה הוא שילם, נרצה לייצר שביעות רצון גבוהה ככל הניתן. איך אפשר לעשות את זה? חשבונית דיגיטלית בפורמט HTML יכולה לתרום במספר אופנים להגדלת שביעות הרצון:

  • עיצוב מושך ומזמין – שמציג בצורה ידידותית את פרטי החשבונית.
  • אינטראקטיביות – אפשר למשל להרחיב או לצמצם מידע, לקבל טיפים והכוונה כאשר מרחפים על חלקים שונים בחשבונית ועוד.
  • רספונסיביות – חשבונית דיגיטלית מעוצבת תוצג בצורה ברורה ונוחה בכל מכשיר: במחשב, בנייד ובטאבלט.

כך נראית חשבונית אינטראקטיבית:

הקטנת עומסים במוקדי שירות

חשבונית דיגיטלית בפורמט PDF אולי מציגה את כל הפרטים הרלוונטיים, אך עומס המידע עלול ליצור קשיי התמצאות, שמקשים על הלקוח להגיע למידע שהוא מחפש. במקרים רבים, הקושי להבין את התמונה הגדולה ולהגיע במהירות למידע הרצוי, מוליד ריבוי פניות למוקדי השירות שכורעים תחת העומס.

איך אפשר להציג ללקוח את המידע הרלוונטי ולהפחית את כמות הפניות לשירות?         

באמצעות חשבונית אינטראקטיבית.

 ישנם מספר כללי אצבע להצגה נוחה של נתוני החשבונית האינטראקטיבית. למשל, מומלץ לרכז את כל הפרטים החשובים במסך הראשון שרואה הלקוח (כגון תשלום כולל, פירוט השירותים והעלות כל אחד מהם).

בנוסף הצגה גרפית של הנתונים תאפשר ללקוח להבין ולעבד אותם בצורה טובה יותר (למשל באמצעות גרף שמציג את נתוני הצריכה או פאי שמציג את התפלגות התשלום).

 

הגדלת המכירות

הנתונים מלמדים שדיוור במייל נותר אחד האפיקים הכי יעילים להגדלת מכירות ושימור לקוחות. לשם המחשה, 81% מהלקוחות שמבצעים רכישות אונליין נוטים לבצע רכישה כתוצאה מהצעה מותאמת אישית הנשלחת אליהם למייל (נתונים: Harris Interactive). החשבונית האינטראקטיבית היא פלטפורמה אפקטיבית להצגת הצעות המותאמות לצרכיו ומאפייניו של הלקוח, באופן שיגדיל את המכירות בלחיצת כפתור.

שיפור הרווחיות באמצעות איסוף נתונים

שליחת חשבונית אינטראקטיבית מאפשרת לכם לאסוף נתונים חשובים, שיובילו לחיסכון בזמן של הארגון ושל הלקוח, להצגת הצעות המותאמות לצרכיו ולהגדלת שביעות הרצון שלו. כך למשל, הקלקה על הצעת המכר בחשבונית תוכל להוביל לשליחת דיוור ייעודי למסך שיופיע ב-CRM ותמיר את החשבונית להודעת IVR. יישום אפשרי נוסף הוא לינק מקודד שמכיל את פרטי הלקוח ומאפשר בעת לחיצה על הצ'אט לחסוך זמן יקר ולהציג מיד את פרטיו.

איך מפיקים חשבונית חכמה ואינטראקטיבית?

הפתרון החכם של Smartit מאפשר לכם כבר היום להפיק חשבונית אינטראקטיבית ומעצובת שמציגה בצורה ידידותית את כל המידע החשוב, תורמת להפחתת עומסים במוקדי השירות ולהגדלת המכירות. 

* עיצוב חשבונית דיגיטלית לחברות- חשבונית אינטראקטיבית שמעצבים מומחי Aman UI & Design, לצורך הצגה נוחה וידידותית של כל פרטי החשבונית. 
* הפקת החשבונית ומקסום הקשר עם הלקוח, באמצעות היכולות של FormIT וההתמשקות עם המערכות הארגוניות השונות. 

הפקת חשבונית חכמה באמצעות Smartit עומדת בכל דרישות הרגולציה, כוללת לצד הפורמט האינטראקטיבי הפקת חשבון PDF, חיתום דיגיטלי וארכוב.
 על מנת לפשט את התהליך התפעול ולחסוך עבודה לאנשי ה- IT בארגון, כל נתוני החשבונית מופקים באותו המקום ומוצגים בהתאם לצורך הפורמט האינטראקטיבי ובמסמך ה PDF. 

לפרטים נוספים על פתרון ה- Smartit: 
מירב שגב-איתן, מנהלת פיתוח עסקי 054-2011249

שלחו אלינו קו"ח