Contact Us
- Phone number: 03-6173737
- Fax : 073-2016920
Direction
- Shimshon St 9, Petah Tikva 4952707
אחרי שנים של ביקושים גואים, ההייטק הישראלי נכנס משנת 2022 לתקופה של האטה בעקבות התמורות בכלכלה הישראלית והגלובלית. מטבע הדברים, מציאות זו משפיעה על הניסיונות להתקבל לעבודה חדשה: לפי דוח שפרסמה רשות החדשנות על מצב ההייטק הישראלי, בשנת 2022 חלה ירידה חדה של כ- 50% בביקוש לעובדים: היקף המשרות הפתוחות ירד מ- 32.9 אלף בסוף שנת 2021 ל- 17 אלף בסוף 2022. בשנת 2023 מסתמנת החרפה של המגמה: לפי סקר שערכה חברת צבירן בחודשים מרץ-אפריל 2023, 25% מחברות ההייטק הקפיאו את הגיוסים ואחוז דומה דיווח שהוא מתכנן המשך פיטורים.
הירידה בהיקף הגיוסים והמשרות הפתוחות, מובילה לכך שיש יותר מתחרים על כל משרה. במציאות הזו, חשוב לנקוט יוזמה ולבצע פעולות שיאפשרו לכם להתבלט ולמקסם את סיכויי הקבלה לעבודה.
במיוחד בעולמות ההייטק שבהם טכנולוגיות, מיומנויות וכלים משתנים ללא הרף – מי שלא מתקדם נותר מאחור. במובן הזה חיפוש עבודה היא הזדמנות לשדרג יכולות ולהגדיל את הערך המוסף שלכם בהתאם לדרישות השוק – מרכישת שפות חדשות ועד רכישת יכולות מבוקשות.
כך למשל פלטפורמת הניתוח הבינלאומית Tableau פרסמה מחקר לפיו 70% מהעובדים צפויים לעשות שימוש כבד ב- Data עד 2025. השימוש הגובר בנתונים מגדיל את חשיבות ה- Data Story Telling – היכולת לייצר סיפור ולתקשר אותו לארגון, לחבר בין הנקודות ולקבל תובנות חשובות מהנתונים. עולם ה- AI צפוי אף הוא להגדיל את אחיזתו ולהוביל לשיפור תהליכים, כמו גם פרקטיקות אבטחת מידע שמוטמעות בתפקידי הפיתוח, לנוכח הגידול החד בהתקפות הסייבר העולמיות. בשורה התחתונה, הכרת המגמות השונות תסייע לכם לקבל החלטות נבונות בכל הקשור לשדרוג היכולות שלכם.
אחת הדרכים לקפוץ לעיניהם של הגורמים המגייסים כבר מהרגע הראשון, היא באמצעות הפיכת חלון הראווה שלכם לכזה שקשה להתעלם ממנו. איך אפשר להבליט את הרזומה ואת הערך הנתפס שלכם? באמצעות “הרכיב הסודי” שימשוך תשומת לב בקורות החיים ופרופיל הלינקדאין. את ה”רכיב הסודי” אפשר לזקק בעזרת לזלו בוק, שעבד לאורך שנים במחלקת כוח האדם של חברת גוגל העולמית. בוק ממליץ לשדרג את הרזומה בעזרת נוסחת X-Y-Z, שתסייע לכם לעבור מעובדות יבשות לתועלות מעניינות שיקפצו לעיניו של המגייס. הנוסחה שפיתח כוללת 3 רכיבי מפתח:
איך משתמשים בנוסחה?
דרך נוספת ליצור “הקפצת קשב” ולבלוט לעיני הגורמים המגייסים, היא באמצעות פנייה יצירתית: מהכנת קליפים יצירתיים והעלאתם לרשתות החברתיות ועד סרטונים בהשתתפות סלבריטאים. תכירו למשל את מתיו אפשטיין, שרצה לעבוד בצוות שיווק מוצרים בגוגל והיה צריך להתמודד עם תחרות צפופה. כדי לבלוט מעל כולם הוא יצר קליפ, שבו הוא מסביר בצורה הומוריסטית מדוע הוא מתאים לתפקיד ומהם הכישורים המקצועיים שלו:
והתוצאה? הסרטון הפך לוויראלי עם למעלה ממיליון צפיות, גוגל התקשרו כעבור יומיים – ולא רק הם: אפשטיין קיבל פניות גם ממיקרוסופט, סיילספורס ואמזון. “אף אחד מהחברים שלי לא חשב שזה יעבוד” הוא אמר. במציאות, האומץ והיצירתיות שלו השתלמו בגדול, כאשר הפניות המרובות הובילו למציאת משרת חלומותיו.
והנה דוגמה כחול-לבן: לירון בן-זקן עברה קורס ניהול מוצר, ורצתה להיכנס לעולם ההייטק. אחרי ששמעה “לא” מספר פעמים, היא החליטה ליצור סרטון יצירתי על רקע השיר המפורסם מהסרט “בת הים הקטנה”, עם הטוויסט הייחודי שלה. הסרטון הניב עשרות אלפי צפיות ומגוון הצעות עבודה, שספק אם בן-זקן הייתה מקבלת לו הייתה שולחת קורות חיים סטנדרטיים.
לצד דרכים אלו, אפשר לנקוט בדרכי פעולה נוספות כגון יצירת תיק עבודות דיגיטלי שיקפוץ לעין ויעורר עניין. כלל האצבע הוא לחשוב בצורה יצירתית ולתת לדמיון להתפרע – כדי למשוך תשומת לב ולייצר בולטות ביחס למועמדים אחרים.
אחרי שעסקנו ביצירת בולטות תדמיתית, בואו נדבר על דרך נוספת ליצירת בולטות מקצועית. רוצים לשדרג את הרזומה ולהרחיב את ארגז הכלים המקצועי? התנדבות בפרויקטי קוד פתוח מאפשרת למפתחים לעבוד בפרויקטים הכי גדולים בתעשייה, לשדרג את המיומנויות המקצועיות ולעבוד עם התותחים הכי כבדים בתחום. אריאל עוז, CTO ב-Eternity וקבוצת Aman, מסביר איך אפשר לעשות את זה בצורה נכונה באמצעות כניסה לעולם ה- Open Source.
מחפשי עבודה רבים עושים טעות קריטית – ומפעילים את הקשרים שלהם מוקדם מדי, עוד לפני שהספיקו לשפץ את חלון הראווה שלהם (קורות החיים, לינקדאין ועוד). כתוצאה מכך, הם עלולים לבזבז הזדמנות פז למשוך את תשומת ליבם של המגייסים. המסקנה: חשוב להפעיל את הקשרים רק אחרי שבניתם את התשתית המתאימה: שפצור קורות החיים והנכסים הדיגיטליים, הכנה לראיון עבודה ועוד.
חיפוש עבודה בהייטק, במיוחד בתקופה הנוכחית, יכול להיות מסע מאתגר. לכן, לצד הכלים שהכרנו, המגייסים המנוסים של קבוצת Aman יסייעו לכם לבלוט בשטח, להגיע לחברות המובילות במשק, להתכונן לראיונות באמצעות דוגמאות של מבחנים ושאלות מהשטח ובשורה התחתונה להגיע ליעד – קבלה למשרה הנכספת.
או