מוצרי IBM שמפסיקים לקבל שירות ושדרוג – ככה זה ישפיע עליכם

בחודשים הקרובים, IBM תפסיק לתת תמיכה לשורה של תוכנות ומוצרים נפוצים. המשמעות היא שכל מי שמשתמשים בשירותים הללו נמצאים בסיכון. הם עובדים עם מערכות שיכולות לקרוס, שיהיו להן פרצות אבטחה או שיהיו בהן בעיות שיפריעו לעבודה השוטפת והקריטית. במאמר זה ריכזנו עבורכם שאלות ותשובות שתעזורנה לכם להתמודד עם השורה הארוכה של אירועי הפסקת התמיכה שצפויים בחודשים הקרובים. אם תעקבו אחרי הכתוב ותפעלו נכון ובזמן לא תחוו פגיעה כלכלית בארגון, בלקוחות, או בעובדים שלכם, ותוכלו להבטיח המשכיות עסקית ואופרטיבית.

אילו מוצרים צפויים להיכנס ל- EOS ומתי?

• ב- 30.9.23 הסתיימה התמיכה בתוכנת ההפעלה AS/400 גרסה 7.3 (שקרויה גם IBM i) 
• ב- 31.12.23 תסתיים התמיכה בפתרונות האיחסון 5010, 5020 ו- 5030
• ב-
31.3.24 תסתיים התמיכה התמיכה בחומרה של Power 8

מה הכוונה ב- End of Service (EOS)?

IBM היא חברת טכנולוגיה מתחדשת שמוציאה לקהל לקוחותיה מוצרים ושירותים חדשים בתכיפות גבוהה ועל בסיס קבוע. כחלק מההתחדשות הטכנולוגית, מוצרים ושירותים מדורות ישנים נכנסים לתהליך של End of Service או End of Support, כלומר הפסקת שירות ותמיכה, הפסקת שדרוגים והפסקת פיתוח של חלקים ויכולות חדשים.

מה המשמעות של EOS עבור הלקוחות?

לקוחות שמשתמשים במוצרים שנכנסו ל- EOS לא יקבלו מענה לקריאות שהם פותחים, לא יקבלו גרסאות מעודכנות ותאימויות חדשות ולא תמיד יטפלו בבאגים שהם חווים. בקצרה, IBM לא מחוייבת יותר לטיפול ותחזוק המוצר מולם או בכלל. המשמעות היא שימוש במוצר לא מעודכן שיכול להיות עם באגים או פרצות אבטחה. כמו כן, במידה והלקוחות ייתקלו בבעיה אקוטית שמפריעה להם להתנהלות העסקית והאופרטיבית, לא בטוח שיהיה מענה יעיל או בכלל. לדוגמה, עלולה להיות פגיעה ביכולת להסתכל על ההיסטוריה הרפואית של מטופלים, לבצע קנייה ומכירה של מניות ומכשירים פיננסיים, לעדכן מלאי ציוד בחנויות, או לנהל שרשרות אספקה.

מה לגבי שירות Extended Support?

IBM מציעה שירות extended support, כלומר הרחבת התמיכה מעבר ל- EOS. אולם, לא מומלץ לבחור באופציה זו כיוון שהמודל הזה לא הוכיח את עצמו עבור הלקוחות. מדובר בשירות יקר עם שירות מינימלי, שכולל תמיכה בסיסית שוטפת וטיפול בבאגים קריטיים בלבד, בו אין התחייבות ל-SLA. לרוב אין טיפול בבאגים חדשים. מהניסיון שלנו, לקוחות extended support נמצאים אחרונים בתיעדוף קבלת שירות. 

מה לקוחות AS/400 גרסה 7.3, פתרונות הגיבוי 5010, 5020 ו-5030 ו-Power 8 צריכים לעשות מיידית?

כלל הלקוחות שהמוצר שלהם נכנס ל- EOS זכאים לקבלת הגרסה המעודכנת של המערכת בחינם מ- IBM. לכן, חשוב לפעול במהירות ולהתקין את המערכות החדשות לפני שיתגלו באגים או פרצות אבטחה. שימו לב ש- IBM לא אחראית לדאוג להתקנת המערכות החדשות.

כיצד אשנב יכולה לעזור לכם?

אשנב היא שותפה בכירה של IBM. יש לנו מומחיות ייחודית בישראל בכל הקשור להטמעת פתרונות אחסון וניהול מידע, שרתים, גיבוי ותוכנות הפעלה של IBM. הידע המקצועי והניסיון העשיר שאנחנו מביאים ייתן לכם פתרון מהיר ויעיל לשדרוג המערכות, ויוריד מכם את כאב הראש והלחץ של הצורך לשדרג את המערכת. כחלק מהתמיכה שלנו במשתמשי IBM, אנחנו מציעים מתודולוגיה ייחודית לניהול פרוייקטים של IBM וגם שירות ייעוץ ללא עלות שיאפשר להבין איזה פתרונות אתם צריכים לשדרג, מתי ומה הצעדים המומלצים לשם כך.

מה הצעדים הבאים שלי?

חשוב לפעול כמה שיותר מהר, כיוון ש- AS/400 גרסה 7.3 כבר לא נתמך ושירותים נוספים צפויים לא להיתמך בתוך מספר שבועות. קבעו עכשיו פגישת ייעוץ כדי להבין מה הצעדים הנדרשים עבור העסק שלכם. צעד נכון ובזמן ימנע פגיעה בעסק ויהפוך אתכם לגורמים חשובים שעוזרים להוביל את העסק קדימה ולהצלחות חדשות בתקופה לא קלה.

Accessibility Toolbar