שינוי מהותי בתהליך הנפקת חשבוניות: איך להתכונן ל-1.1.2024


ב- 1.1.2024 (לאור המצב הוארך ל 31/3/23) צפוי להיכנס לתוקף תיקון חדש של חוק המע״מ שישפיע כמעט על כל עסק בישראל. לפי התיקון, שנכנס כחלק מחוק ההסדרים ומטרתו מניעת חשבוניות פיקטיביות, רשות המיסים דורשת דיווח מקוון (Online) לכל חשבוניות ע”ס 25,000 ומעלה (חשבוניות מכירה וחשבוניות ספקים).
רשות המיסים תנפיק מספר סידורי ייחודי לחשבונית שקיבלה את האישור באופן ממוחשב (מספר הקצאה). המספר שיתקבל יירשם על גבי חשבונית המס בנוסף למספר האסמכתא של החשבונית. רק לאחר מכן העסק יוכל לקזז את המע״מ מהחשבונית.

הפתרון לעבודה שהתווספה: הטמעת "קופסא שחורה" המרכזת ממשק דו-כיווני ONLINE

התהליך מקצה לקצה יתנהל כדלקמן:
1. עם זיהוי חשבונית על סך 25,000 ש״ח ומעלה, תתבצע פנייה בזמן-אמת ל” קופסא השחורה” שתדע באופן אוטומטי לפנות למערכות רשות המסים והכל לפי פרמטרים שנקבעו וע”ס תרחישים שונים שהוגדרו.
2. מערכות רשות המסים יקצו מספר ייחודי המוגדר כ “מס’ הקצאה” וישדרו אותו חזרה לקופסא שתדע לפענח ולעבד אותו
3. הקופסא תפנה בממשק חוזר למערכות התפעוליות והמספר יוטבע באופן אוטומטי על חשבונית המס
4. החשבונית תישלח ללקוח/ה עם מספר ההקצאה החדש

פתרון ייחודי למשתמשי שרתי AS/400 של IBM

עבור חברות וארגונים שמשתמשים בשרתי AS/400 של IBM, פתרון אוטומטי מקצה לקצה יכלול פיתוח והתאמות ב-400/AS וכן ממשק API. צורת המימוש הינה כ “קופסא שחורה” -API JAVA דו-כיוונית מול שרתי רשות המיסים שיאפשר טיפול בכל הדרישות.
בנוסף, יטופלו כלל החשבוניות המופקות ויוטבע שדה “הקצאת מספר רשות המיסים” שהתקבל, על כל חשבונית וחשבונית.

קבוצת אמן: מתודולוגיה ייחודית שמורידה מכם את העומס

צו השעה דורש מענה להוראת רשות המסים באמצעות פתרון מקצה לקצה. בקבוצת אמן קיים ניסיון עשיר וייחודי בפרויקטי רגולוציה מהסוג הזה.
אל תחכו לרגע האחרון ואז חלילה תתקעו ללא יכולת להפיק ולהתקזז על המע”מ, נצלו את המתודולוגיה הייחודית של אמן לניהול פרוייקטי AS/400 ואת ההבנה המעמיקה שלנו בתהליכים טכנולוגיים-פיננסיים ובדרישות הרשויות הישראליות. 

פנו אלינו היום כדי לבנות לכם מערכת אוטומטית שתאפשר לכם להמשיך להתנהל בדיוק כמו שהתנהלתם עד עכשיו, ללא צורך בעומס עבודה נוסף.

Accessibility Toolbar