אינטגרציה בענן / אינטגרצית נתונים

מהי אינטגרציה בענן?

אינטגרציה בענן (Cloud Integration) היא סט הכלים והטכנולוגיות שמחבר את כל האפליקציות, מערכות, סביבות, ומאגרי המידע בענן. זאת, גם כדי לאפשר נגישות למידע עסקי בכל זמן נתון ולפי הצורך וגם כדי לאפשר לאנשי IT לנהל את כל המערכות הארגוניות ממקום אחד. אינטגרצית ענן יכולה לחבר תשתיות ענן שונות, או תשתיות מקומיות עם תשתית ענן ליצירת סביבה היברידית.

למה צריך אינטגרציה בענן?

ארגונים רבים עוברים טרנספורמציה דיגיטלית ומעבירים את כל תשתיות הארגון שלהם לענן. זאת, כדי ליהנות מיתרונותיו, שכוללים גמישות, אפשרויות של גדילה מהירה ונגישות. במקביל, יותר ארגונים משתמשים באפליקציות מבוססות ענן (SaaS).

אולם, ללא תהליך של חיבור והאחדה, המערכות יישארו מופרדות ומבודדות אחת מהשנייה, והחברה תתנהל כמספר תתי-ארגונים נפרדים זה מזה.

האינטגרציה בענן מאפשרת הנגשה של כל המידע הארגוני הרלוונטי לכל מי שזקוקים לו וכן ניהול אחיד ומסודר של הרשת. כך, ארגונים יכולים לשפר את מהירות קבלת ההחלטות שלהם, את התקשורת בין אנשי הארגון ואת היכולת לאבטח את המידע הארגוני.

היתרונות של אינטגרציה בענן עבור ארגונים

  • יעילות ארגונית – הנגשת של המערכות והמידע ושיפור התקשורת מאפשרת לחלקים השונים בארגון לעבוד יחד בצורה אפקטיבית ומהירה יותר.
  • גמישות וסקיילביליות – המעבר לענן והנגשתו מסירים מגבלות אופרטיביות ומאפשרים לעובדים לקבל ולבצע החלטות במהירות, להגדיל או להקטין שימוש במערכות השונות לפי הצורך ולהתאים את עצמם לצרכים משתנים של ההנהלה ולקוחות.
  • דילוור מהיר יותר ללקוחות – היכולת לעבוד יותר מהר וללא מחסומים מאפשרת הוצאות גרסאות, תיקון באגים ומענה ללקוחות באופן מהיר ויעיל.
  • שיפור התקשורת הפנימית – הנגשת מערכות ומידע מאפשרת לכולם לקבל את כל האינפורמציה ולתרום לדיון הקולקטיבי.
  • ויזיביליות – אינטגרציה מאפשרת נראות לכל התהליכים העסקיים המתרחשים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר.
  • שיפור התחרותיות – היכולת לעבוד יותר מהר על בסיס יותר נתונים מאפשר לארגון לקבל את ההחלטות העסקיות הנכונות ביותר ולשפר את מעמדם אל מול המתחרים.

סוגי אינטגרציות ענן

אינגטרציות ענן יכולות לחבר בין תשתיות ענן אחת לשנייה, כולל מספקי ענן שונים (כמו AWS, GCP, Azure) ובין ענן לתשתיות מקומיות (on-premises). יש שני סוגים עיקריים של אינטגרציות ענן:

1. אינטגרצית נתונים (Data Integration)

אינטגרצית נתונים/ אינטגרצית מידע מתייחסת לסנכרון כלל המידע בין כל המאגרים הארגוניים, בענן או און-פרם. המטרה היא לחבר ולאחד את הנתונים, בין השאר כדי ליצור משילות נתונים. אינטגרצית נתונים לעסקים מאפשרת ניהול וניתוח של כל המידע העסקי והיא מהותית להצלחתו של הארגון.

2. אינטגרצית אפליקציות (Application Integration)

אינטגרצית אפליקציות מחברת את האפליקציות הארגוניות השונות כדי לוודא שהן מתפקדות וזמינות לעובדי החברה. אינטגרצית אפליקציות מוכוונת כדי לוודא שהאפליקציות יכולות לפעול יחד ולתמוך בתהליכים עסקיים שתלויים בהן.

איך מבצעים אינטגרצית ענן?

בניית מערכת פנימית לאינטגרציה היא משימה לא פשוטה. אחת הסיבות לכך היא שאין סטנדרטיזציה בתעשייה של איך נראית ומתבצעת אינטגרציה בענן. לכן, ארגונים רבים פונים לספקים חיצוניים כדי שינהלו להם את האינטגרציה. חשוב לבחור ספק שמכיר לעומק את העננים השונים ויכול להקים עבורכם ארכיטקטורת רשת גמישה, חזקה ובטוחה.

Accessibility Toolbar