איך לנצל את התקופות הפחות פופולריות לחיפוש עבודה – כדי לשדרג את הקריירה בהייטק?

יש מספר תקופות בשנה שבהן היקפי חיפוש העבודה בהייטק יורדים. באיזה תקופות מדובר,
ואיך תוכלו לבצע שדרוג קריירה דווקא בהן?

החיפוש אחר האתגר המקצועי הבא תמיד טומן בחובו סימני שאלה: האם כדאי להישאר במקום המוכר, או לצאת מאזור הנוחות ולנסות לחפש את התפקיד הבא? סימני השאלה רק גוברים בתקופות שעל הנייר נחשבות לפחות פופולריות לחיפוש עבודה. האם דווקא תקופות אלה יכולות לסייע לכם לבלוט בשטח, אם תבצעו את הפעולות הנחוצות? כדי לענות על השאלות הבוערות נעזרנו בתובנות של אנשי מחלקת הגיוס בקבוצת Aman, שמלווים אלפי עובדים בשנה למציאת המשרה הבאה שלהם – בעולם התעסוקה בכלל ובענף ההייטק בפרט. אז באיזה תקופות יורד היקף חיפושי העבודה? ומהם המאפיינים הייחודיים של כל תקופה, שיכולים לעבוד לטובתכם?

חיפוש עבודה בתקופת החופש הגדול

המיתוס: תקופת החופש הגדול, שבה רובנו רובצים בים או יוצאים לחופשה בחו”ל, פחות מתאימה לביצוע ניסיונות לשדרוג הקריירה בהייטק.

מה קורה במציאות? הנתונים אכן מגלים שהיצע המשרות המפורסמות במהלך תקופת הקיץ נוטה לרדת בענפים רבים. אך בכל הקשור למשרות הייטק, הביקושים לחלק מהמשרות עדיין קשיחים גם בעונה החמה. יתרה מכך: חודשי הקיץ משמשים בחברות הייטק רבות כתקופת היערכות לרבעון האחרון של השנה. במהלך תקופה זו מתבצעת הערכה מחודשת של הצרכים, היעדים העסקיים ויעדי הגיוס – מה שעשוי להוביל לפתיחת משרות חדשות.

איך מחפשים עבודה בתקופת הקיץ? כמו שאנחנו יודעים, בשל המצב בשנה האחרונה התחרות על המשרות בהייטק הלכה וגדלה. במיוחד על הרקע הזה, אפשר לנצל את שעת הכושר שבה הראש של מועמדים רבים לא בחיפוש עבודה – כדי לשלוח קורות חיים ולזכות לבולטות. את הזמן הפנוי בחופשת הקיץ אפשר לנצל גם לביצוע נטוורקינג עם אנשי מקצוע בתחומים המעניינים אתכם ברשתות החברתיות ולהשתתפות בכנסים שיאפשרו לכם להגדיל את רשת הקשרים המקצועית.

חיפוש עבודה לפני ובמהלך תקופת החגים

המיתוס: אחת התפיסות הרווחות בקרב עובדי הייטק רבים היא שבתקופת החגים הקשב של המעסיקים יורד, ולכן כדאי לדחות את חיפוש העבודה ושליחת קורות החיים ל”אחרי החגים”.

מה קורה במציאות? אכן אפשר לראות ירידה בהיקף קורות החיים הנשלחים למעסיקים בתקופת החגים. זה לא אומר בהכרח שהמגמה הזו מוכיחה את עצמה… ישנם מקומות עבודה שבהם גם בתקופת החגים מחלקות הגיוס עדיין עובדות (לא כולם יוצאים לחופשה מרוכזת). בנוסף, מכיוון שבתקופות החגים עומס העבודה השוטפת (פגישות, מיילים, משימות) נוטה לרדת, יש למעסיקים יותר סבלנות וזמן להקדיש לקורות החיים שתשלחו. למעשה, יתכן שזה הזמן הטוב ביותר להתבלט ולתפוס את תשומת הלב שלהם.

איך מחפשים עבודה בתקופת החגים? אם הגעתם לתקופת החגים ואתם רוצים לחפש את המשרה הבאה שלכם בעולם ההייטק, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת להעמיק את תהליך החיפוש. את הזמן הפנוי בתקופת החגים אפשר להקדיש בין היתר לחיפוש משרות הייטק הנכונות עבורכם, לשדרוג קורות החיים ולהסרת חלודה לקראת הראיונות הצפויים. החדשות הטובות: אנשי מחלקת הגיוס של קבוצת Aman עובדים גם בתקופת החגים, מסייעים למועמדים לדייק את קורות החיים ולאתר את המשרה הטובה ביותר עבורם.

חיפוש עבודה בתקופה של האטה כלכלית

המיתוס: בעקבות התחרות הגוברת על כל משרה, בקרב עובדים רבים רווחת התפיסה לפיה כדאי להישאר בתפקיד הנוכחי, ולחכות עם ה- Upgrade המקצועי לזמנים טובים יותר.

מה קורה במציאות? דווקא הישארות באותה המשרה עלולה לערער את הביטחון התעסוקתי בהמשך: המוטיבציה להתפתח בקרב עובדים הנשארים לאורך זמן באותה המשרה עשויה להיות קטנה יותר, ביחס לעובדים השואפים להתקדם לתפקיד הבא. במציאות טכנולוגית דינאמית שמשתנה ללא הרף, מי שלא מתקדם נותר מאחור – במיוחד כאשר התחרות על כל משרה הולכת וגדלה. לשם המחשה, כמעט 1 מכל 4 משרות קיימות בשוק העבודה (23%) צפויות להשתנות עד שנת 2027, עפ”י דוח “העתיד של שוק העבודה”, שפרסם הפורום הכלכלי העולמי לאחרונה. מטבע הדברים, במקצועות הטכנולוגיים השינוי צפוי להיות נרחב בהרבה. כך למשל 75% מהחברות שהופיעו בדוח צפויות להטמיע טכנולוגיות AI עד שנת 2027 – ובכך לעצב חלקים נרחבים משוק העבודה. המסקנה ברורה: ביצוע שדרוג מקצועי יכול להיות חיוני גם לצורך חיפוש התפקיד הבא – וגם לצורך הגדלת הביטחון התעסוקתי בתפקיד הנוכחי.

איך מבצעים שינוי קריירה בתקופה של האטה? ראשית בודקים איזה יכולות תרצו להוסיף לארגז הכלים שלכם, בין היתר באמצעות הכרת המגמות העכשוויות בעולם ההייטק. לאחר מכן מחליטים על דרכי רכישת המיומנות הרצויה, משדרגים את קורות החיים ומחפשים משרות רלוונטיות. הנה 5 פעולות שמגדילות את סיכויי הקבלה לעבודה בתקופה מאתגרת.

גם אם תחליטו להישאר במשרה הנוכחית, ביצוע שדרוג מקצועי יגדיל את הערך המוסף שאתם מעניקים, יחזק את הביטחון התעסוקתי ויפתח בפניכם אפשרויות קידום בתוך החברה.

ביצוע שדרוג קריירה בתקופות הנחשבות לפחות פופולריות מאפשר לכם ליהנות מיתרון משמעותי: הגדלת הבולטות. פחות מועמדים מחפשים עבודה בתקופות קבועות בשנה? הרווח כולו שלכם: חיפוש המשרה הבאה דווקא בתקופות אלו, יאפשרו לכם לבלוט בשטח וליהנות מתחרות פחותה על כל משרה. המגייסים המנוסים של קבוצת Aman יסייעו לזה לקרות, בעזרת ליווי מקצועי מקיף: מחשיפה למאגר משרות עשיר ועדכני ועד הכנה יסודית לראיונות. נסו ותראו בעצמכם…

או

Accessibility Toolbar